Öğrenme Galerisi Yöntemi

ÖĞRENME GALERİSİ YÖNTEMİ


Öğrenme galerisi öğrencileri oturdukları yerden kaldırıp aktif olacakları duruma getiren bir tartışma tekniğidir. Bu metodun avantajları, metodun esnekliği ve öğretmen ve öğrencilere sağladığı faydaların çokluğudur. Öğrenme galerisi, bilgisayar, masaların üstüne yerleştirilmiş kâğıt parçaları ve basılı grafik kâğıtları ile desteklenebilir. Birçok ders süresi için veya 15 dk. için program yapılabilir. Öğrencilere düşüncelerini daha samimi ve sınıf ortamına göre daha rahat bir şekilde sunma şansı sağlar. Eğitimciler için de, öğrencilerin özel konseptler hakkındaki düşüncelerini ve yanlış anlaşılmaları sorgulamalarını ölçer.

UYGULAMANIN ADIMLARI
     1.          Öğrencilerin 2-4 kişilik gruplara ayrılması
     2.          Grupların öğrendiklerini gözden geçirmeleri ve hangi bilgileri, becerileri, gelişmeleri, ilgileri              öğrendiklerini sınıfa asarlar
     3.          Listelerin duvara asılarak sergilenmesi
     4.          Öğrencilerin ayağa kalkması ve listeleri inceleyerek, kendilerini de öğrenmiş olduğu ancak kendi         listelerine yazmayı unuttukları maddelerin önüne işaret koymaları
     5.          Hangi önerinin kaç kişi tarafından gerçekleştiğinin değerlendirilmesi
     6.          Her grubun lisesinin incelenip özetlenmesi
ÖĞRENME GALERİSİ AKTİVİTESİNİ ADIM ADIM AÇIKLAMA 
1) Sorular Üretin: Sınıftaki ortak bir düşünce için 4-5 soru hazırlanır. 
2) Soruları Yazın: Ders saatinden önce soruları her bir kâğıda bir soru gelecek şekilde ya da beyaz tahtalara yazın. Beyaz tahtalar tekrar tekrar yazılabildiği için avantajlıdır.
3) Soruları Asma: Soruları sınıfın duvarlarına kâğıtlar arasında yeterli boşluklar olacak şekilde asın.
4) Öğrencileri Hazırlayın: Öğrenme galerisini ilk defa uygulayacağınız zaman öğrencilere tekniğin açıklamalarını verin. “Öğrencileri Öğrenme Galerisine Hazırlama” kısmına bakın. Öğrenme galerisinin yazılı ve sözlü değerlendirmesi varsa, değerlendirmedeki önemli öğeleri belirtin.
5) Rolleri Atayın ve Öğrencileri Gruplayın: Öğrencileri 3-5 kişilik gruplara ayırın. Her bir gruba yorumlarını ve görüşlerini duraklarda aktarırken kullanmaları için farklı renklerde kalemler belirleyin. Bundaki amaç, sorulara hangi grubun hangi yorumu yaptığını belirlemektir. Her bir grup elemanından kendisini tanıtmasını isteyin. Eğer işbirlikçi öğrenme teknikleri kullanılacaksa lider, yazıcı, muhabir gibi rolleri atayın.        
6) Öğrenme Galerisine Başlayın: Grupları farklı gözlem kâğıtlarına veya duraklara yöneltin. Grupların duraklara gitmelerinin üzerine, her bir grup durakta yazılan soru hakkında yorum yazar. Taslaklardaki ve yorumlardaki karışıklıkları engellemek için raporları sayfanın başından başlayarak maddeler halinde ve birbirine yakın şekilde hazırlamalarına yönlendirin.
7) Yeni Duraklara Yönlendirin ve İçerik Ekleyin: Soruların zorluğuna bağlı olarak, bir süre sonra – 3-5 dk. kadar- öğrencilere “yer değiştirin” deyin.  Grup saat yönünde diğer durağa ilerler. Grup yeni durakta yorumlarını ekler kâğıda ve önceki gruptan kalan yorumlara karşılık verir. Raporların bütün grup üyelerinin düşüncelerini içermesini sağlayın.
8) Öğretmenin Çalışmaları İzlemesi: Öğretmen gruplar ilerlerken öğrenci tartışmalarını ve tartışmalara bütün grup üyelerinin katılımını destekler. Öğrencilerin soruları yanlış anlamalarına ya da anlamamalarına karşı, ipucu vermeye ya da soruları başka şekilde ifade etmeye hazırlıklı olun. Hala anlaşılmamışsa, öğrenme galerisinin nasıl yürütüleceğini açıklamak için de hazırlıklı olun. (Tartışmayı güdülemek için öğrencilere raporları hakkında sorular yöneltebilirsiniz)
9) Başlangıç Durağına Dönüş: Gruplar durakları gezerken önceki grupların eklemiş oldukları yorumlarını gözden geçirir. Bu prosedür gruplar bütün durakları dönüp, tekrar başlangıç durağına gelene kadar devam eder. Öğrencileri yerlerine oturup başlangıç sorularını yazmaları konusunda bilgilendirin.
10) Raporların Dışa Vurumu: Bu aşamada, grup kendi orijinal tartışma sorusuna neler yazılmışsa, onları birleştirir. Gruplara yorumları sentezlemeleri için 10 dakikalık izin verin. Önceden belirlenen grubun muhabiri, diğer grupların elemanlarının da yardımıyla oluşan yorumları özetler ve kara tahta veya tepegöz kullanarak sözlü şekilde sınıfa sunar. Sözlü raporun uzunluğu 5 dakikayı geçmemelidir. Alternatif olarak, öğrenciler bireysel fikirlerinden oluşan ya da grup olarak oluşturdukları yazılı bir rapor da sunabilir.
11) Öğrenci Öğrenmelerini Ölçme: “Raporların Dışa Vurumu” aşaması boyunca öğretmen, doğru ifade edilmiş fikirleri destekler ve yanlış anlaşılmaları ve hataları düzeltir.
ÖĞRENME GALERİSİ AKTİVİTESİNİ HAZIRLAMA
1) Öğrencilere öğrenme galerisinin prosedürünü ve grup çalışmasının önemini açıklayın.
2) Öğrenme galerisi için her bir grup üyesine işbirlikçi çalışmanın gerekliliğini, öğrencilere kuralları açıklayın ve görevlerine atayın. (örneğin, grup lideri, yazıcı..vs)
3) Değerlendirme kriterlerini gözden geçirin.
4) Yapıcı yorumları sağlamak için rehberlik hazırlayın.
ÖĞRENME GALERİSİNİ DEĞERLENDİRME
Öğrenme galerisi informal ya da yazılı ve sözlü hazırlıkları içeren formal şekillerde olabilir. Bu bölümde öğrenme galerisinin basit değerlendirme ölçeklerine göre farklı bakış açılarıyla değerlendirilmesi, yazılı ve sözlü raporların kalitesinin grubun katılımıyla sıralanması yapılır. Değerlendirme ölçeklerini kendi grubunuzun içeriğine göre bağımsız düşünerek düzenleyin.
ÖĞRENME GALERİSİ ÇEŞİTLERİ
1) Galeri Koşusu: Öğrenme galerisine benzer, fakat verilen konu ya da kavram daha alt düzeydedir. Bu yüzden de grupların tek durakta soru hakkındaki tüm bilgileri yazmasını engellemek için zaman kısıtlı tutulur ve böylece durak gezisi hızlanır. Bu sonradan gelen grubun da yeni fikirler belirtmesine imkân tanır.
2) Bilgisayar Turu: Tartışılan resmin duraklarda bilgisayarlar üzerinden gösterilmesinin dışında öğrenme galerisi ile aynıdır.

 ÖĞRENME GALERİSİNİN ÖĞRENCİYE KATKILARI

Öğrencilerin belli bir süre içerisinde neler öğrendiklerini değerlendirmelerini sağlar.
Eksik bilgilerini görmelerini ve değerlendirmelerini sağlar. Öğrenme Galerisi, ünite sonu tekrar tekniğidir.