BURADA HERKES ÖĞRETMEN
Bu teknik; Öğrencilerin ve öğretmenlerin
bir konu hakkında beraberce kafa yorarak sonuçlar çıkarmaları veya daha özet
bir ifade ile birbirlerine yardım ederek öğrenmeleri yöntemidir. Temeli
işbirlikçi öğrenme modeline dayanan bu teknikte;
·
Öğrenci hem öğrenir, hem öğretir.
·
Öğretmen ise yönlendirici durumundadır.
YÖNTEMİN UYGULANMASI
1.Adım: Öğrencilere küçük kart ya da kâğıtların dağıtılması
2.Adım: Öğrencilerin konuyu gözden geçirerek o konuda
sorulmasını istedikleri soruyu ya da tartışılmasını istedikleri noktayı karta
yazmaları.
3.Adım: Kartların toplanması ve karıştırılarak yeniden
dağıtılması
4.Adım: Öğrencilerin kendilerine gelen karttaki soruyu
ya da tartışma konusunu araştırıp ne söyleyeceğini saptamaları.
5.Adım: Soruların ve yanıtların sınıfa sunumu ve
tartışılması.
YÖNTEMİN AVANTAJLARI
• Öğrencinin hatırlama, yargılama, değerlendirme,
karar verme ve yaratıcı düşünmesini sağlar.
• Kişinin kendi kendini
değerlendirmesini sağlar.
YÖNTEMİN DEZAVANTAJLARI
• Sorulara cevap veremeyen öğrencinin kendine güveni
azalır.
• Sorular iyi ifade edilemez ise,
anlaşılmaz, kasıtlı ve yönlendirici olursa öğrencinin serbest düşünmesi
engellenmiş olur.